راهنمای گام به گام طراحی وبسایتی جامع و حرفه ای (بخش اول)

میعاد فیروزی
زمان انتشار: 6 ماه پیش

در دوران آنلاینی که در آن زندگی می‌کنیم وب‌سایتی حرفه‌ای تقریبا نیاز مبرم هر زمینه‌ی کاری و هر بیزینس کوچک و بزرگی می‌باشد. یک وب‌سایت فوق‌العاده به‌صورت همزمان می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، یک پلتفرم فروشگاهی، گالری فعالیت‌ها و توانایی‌ها، کانال ارتباطی و موتوری برای برندینگ‌تان عمل نماید.

اگر وب‌سایتی می‌خواهید که تمامی موارد فوق را برایتان به ارمغان بیاورد می‌بایست آن را از اولین و اصلی‌ترین اولویت‌های خود قرار دهید. (رایمند مجموعه‌ای باسابقه‌ای درخشان و قابل اعتماد است)

در این سری مطالب که هم اکنون بخش اول آن را مطالعه می‌نمایید راهکاری گام به گام را ارائه خواهیم نمود که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایتی حرفه‌ای داشته باشید. علاوه بر ارائه‌ی نکاتی فنی و جزئیات مورد نیاز وب‌سایت‌‌‌تان مسائلی مهم در باب مارکتینگ و برندینگ‌تان مطرح خواهد گردید تا سایت‌تان علاوه بر زیبایی تاثیرگذاری بالایی هم داشته باشد.

بدون توضیحاتی مضاعف این مراحلی است که می بایست در حرفه ای بودن سایتتان مد نظر داشته باشید:

۱.استراتژیک ساختن برندتان

اولین کاری که می‌بایست انجام دهید تدوین برنامه‌ای استراتژیک با جزئیات کامل برای برندتان است. نباید وب‌سایتی را راه‌اندازی نمایید تا زمانی که ایده‌ای واضح از راه‌اندازی آن داشته باشید، مخاطبان مورد هدف، طراحی فلسفه بصری و حتی رسایی آن نیز داشته باشید. همه‌ی موارد مذکور با رعایت موارد ذیل به راحتی برای شما واضح خواهند گردید.

۱.۱. شناخت بازار هدف

آن‌ها چه کسانی هستند؟ پیرو چه گروه‌های اجتماعی‌ای هستند؟ به چه فعالیت‌‌هایی علاقه‌مندند؟ خود را چگونه می‌بینند؟ بیزینس یا وب‌سایت شما چگونه زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

۱.۲. شناخت رقبا

به خوبی دریابید که رقیبتان چه می کند،نقاط ضعف و قوتشان چیست و چگونه می توانید پتانسیلی متفاوت در زمینه ی فعالیتی خود ایجاد نمایید.

۱.۳. تعیین هویت برند

اگر بخواهید برند خود را در سه کلمه توصیف کنید، آن کلمات چه هستند؟ چشم انداز مشوق برندتان چیست؟ در مورد شخصیت برندتان فکر کنید و آن را از موارد قابل لمسی نظیر رنگ، کلمات و سبک برداشت نمایید.

۱.۴.آماده‌سازی محتویات بنیادی برندینگ

اکنون زمان عمل نمودن و آماده‌سازی محتویاتی‌ست که به زودی روی سایت و پلتفرم‌های دیگر فعالیت‌تان نمایش داده خواهد شد.

به‌‌عنوان مثال لوگو، عکس‌ها، شعارها، ویدئوها، محتوای متنی و سایر محتواهایی که بسته به زمینه‌ی فعالیت و بیزینس می‌توانند فراهم گردند. همه‌‌ی آن‌ها می‌بایست مطابق با هویت برندتان بوده و در راستای استراتژی برندتان باشد.

طراحی وبسایت حرفه ای طراحی سایت حرفه ای برندینگ برندسازی مارکتینگ بازاریابی
میعاد فیروزی

توسط میعاد فیروزی

   

در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید!