7 پیشنهاد برای طراحی رابط کاربری عالی

میعاد فیروزی
زمان انتشار: 7 ماه پیش

 

بهترین پیشنهادها جهت افزایش کارآیی و بهبود تجربه‌ی مشتری (User Experience) از برندتان ارائه می‌گردند. در قالب توصیه‌ای منصفانه رعایت ننمودن پیشنهادهای ذیل می‌تواند موجب نارضایتی کاربران گردد.

۱.رابط کاربری‌تان (User Interface) را تا حد ممکن تاثیرگذار طراحی نمایید


راهنمایی ساده‌ای را در بین و میان صفحات ارائه دهید که پروسه‌ای معلوم و منطقی به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌دهد که پیگیر شوند و مسیری را برای آن‌ها می‌سازد که در نهایت از جست‌وجو کردن به درگیر ساختن وی منتج گردد.

 

 طراحی رابط کاربری‌تان (User Interface) تاثیرگذار


۲.از ارائه‌ی حجم زیادی از مطالب خودداری نمایید


قاعده‌ی K.I.S.S (بیان مطالب به صورت ساده) را به کار ببندید. شما حداکثر ۵ ثانیه فرصت دارید تا توجه بازدیدکننده‌ی خود را جلب نمایید و صفحات شلوغ به سختی می‌توانند هدف‌گیری نمایند و فعالیت کنند. از ارائه‌ی تمامی اطلاعاتی که می‌خواهید در اختیار کاربر باشد خودداری نمایید. تعداد بسیاری جایگزین و یا حجم زیادی اطلاعات عموما موجب نارضایتی است.

 

ارائه‌ی حجم زیاد مطالب


۳.کلمات واضح و غیرمبهم را برای پیغام‌ها و برچسب‌ها به کار ببرید


از خنثی‌سازی دوری کنید و تلاش کنید که آمار عدم بازدید مجدد کاربر بعد از بازدید اول را با استفاده از لغات صریح در پیغام‌ها و برچسب‌ها کاهش دهید و مدت زمانی که طول می‌کشد تا بازدیدکننده اطلاعات مربوطه را برداشت نماید بهبود ببخشید.

 

افزایش کارآیی و بهبود تجربه‌ی مشتری (User Experience)


۴.گروه‌بندی مناسب موارد


اطلاعات را ساده‌سازی نمایید و ساختار سایت را بهبود ببخشید با گروه بندی موثر قسمت‌های مختلف سایت و برچسب‌ها که پیغام های مرتبط را در زمان مناسب در اولویت اول قرار دهد.

 

افزایش کارآیی و بهبود تجربه‌ی مشتری (User Experience)

۵.حفظ ثبات وبسایت


از سردرگمی با حفظ ثبات سایت از طریق رنگ‌ها، جای‌گذاری صفحات مختلف و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها دوری کنید.

 

حفظ ثبات وبسایت

 

۶.به‌کارگیری زبان و گرافیک مناسب


مطمئن شوید که زبان و گرافیک‌تان مناسب مخاطبان هدف باشد و تلاش کنید از نمادگرایی دور باشید که می‌تواند موجب برداشت‌های سوء گشته که بتوانید ارتباط برندتان را برقرار نمایید تا در نهایت منجر به بهبودیابی بازخوردها گردد.

 

گرافیک مناسب


۷.دوری از گمراهی‌ها


از به‌کارگیری بیش از اندازه حرکت و رنگ‌هایی که جلب توجه می‌کنند خودداری نمایید زیرا می‌توانند موجب گمراهی گردند.
 

رابط کاربری User Interface User Experience تجربه‌ی مشتری
میعاد فیروزی

توسط میعاد فیروزی

   

در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید!